Interjú Szurovecz Kittivel

A mai napon egy nagyon kedves írónővel olvashattok egy kis
interjút! Aki nem más mint Szurovecz Kitti!!  Köszönöm,hogy elvállatad
az interjút! 
 
1.Honnan jött az első történeted ötlete?
 
A legelső regényem a Smink nélkül volt, még 2010-ben, 
az alapötletét pedig a budapesti televíziós és 
művészvilág adta. Sok éve dolgozom újságíróként, 
főként hírességekkel készítek interjúkat, ezért 
belelátok az életükbe, és sok olyan titkot tudok, 
ami túlságosan magánügy ahhoz, hogy egy-egy cikkben 
megjelenhessen. Ezeket a történeteket építettem bele
 az első regényembe.
 
2.Hány éves korod óta írsz?
 
Tizenévesen már írtam novellákat és 
regénykezdeményeket is, de akkoriban még nem volt 
türelmem szépen kibontani egy-egy történetet, mert 
legszívesebben azonnal a főjelenetnél tartottam 
volna. A regényírás hónapokon, vagy sokszor éveken 
át tartó agymunka, amit nem úgy kell elképzelni, 
hogy homlokon csókol a múzsa, és máris kész a 
történet, sokkal inkább olyan, mintha egy meredek 
hegyet másznál, ahol még akadálypálya is van, és 
csak akkor érzed az üdvözítő megkönnyebbülést, 
amikor a csúcsra érsz, és még a hátizsákot is 
leteszed. Az jó érzés. Meg kell érni hozzá, hogy 
képesek legyünk türelmesen, alázattal végigvinni 
egy-egy történetet.
 
3.Miért pont ezt a kiadót választottad?
 
Amikor az első könyvedet megírod, nem te választasz.
Elküldöd mindenfelé, és reméled, hogy kiadják. 
Én az első regényem esetében a kézirat 
küldözgetésétől számítva tizenegy hónapot vártam, 
mire kiderült, hogy megjelenik. Sok év alatt lehet 
csak akkora olvasótábort kiépíteni, hogy versengjenek
 érted a kiadók, hogy szerzőként igazán érdekes 
legyél számukra. Ez nem azért van, mert nem ismerik 
el az elsőkönyves tehetségeket, hanem azért, mert a 
könyvkiadás nem csak művészet, hanem kőkemény üzlet 
is, és egy bejáratott, ismertebb szerző kevésbé 
jelent anyagi kockázatot. A következő regényem, a
 Hópelyhek a válladon az Athenaeum Kiadónál jelenik
 meg jövőre, nagyon örülök, hogy együtt dolgozunk 
ezen a projekten, mert már most látszik, hogy igazán
 egy hullámhosszon vagyunk. Büszke vagyok erre az
 együttműködésre, és megszerettem az új kollégáimat
 is.
 
4.Van kedvenc szerződ?
 
Sok kedvencem van, mert szerelmese vagyok az 
irodalomnak. Miért kellene egyetlen szerző mellett 
letennem a voksom, amikor annyi tehetség van szerte 
a világon? Szeretem a klasszikusokat, a kortárs 
szépirodalmat, de a szórakoztató irodalom 
gyöngyszemeit is. Legutóbb S. J. Watson: A másik én 
című regénye varázsolt el, de a minap nagyon jót 
szórakoztam Maros András Kávéházi pillanatok című 
írásán is. Bele vagyok bolondulva a helyzetkomikumba 
is.
 
5.Tervezed, hogy a könyvedhez/könyveidhez lehessen
tárgyakat vásárolni?
 
Semmi ilyesmit nem tervezek, de sosem lehet tudni, 
mit hoz a jövő. Tudom, hogy az olvasók szeretik a 
relikviákat.
 
 
6.Melyik a kedvenc részed a saját könyvedből/könyveidből?
 
Mindig azt szeretem a legjobban, ami épp készül. 
Most természetesen a Hópelyhek a válladon. 
Szerencsére még van időm csinosítani a kéziratot,
 mert csak nyár közepén kell leadnom a kiadónak, 
hogy a szerkesztő is gondjaiba vehesse.
 
7.Mit tanácsolsz kezdő íróknak?
 
Általánosságban nehéz tanácsot adni. Írjanak és olvassanak nagyon sokat!
 
8.A családod olvasta a könyveidet?
 
Minden könyvem megvan mindenkinek a családban, 
de nem tudom, olvasták-e őket, nem szoktunk 
ilyesmiről beszélgetni. Otthon az én írói létem nem 
igazán téma, természetesen kezelik, épp annyira, 
mint azt, hogy megjelennek a cikkeim az újságban. 
Persze, drukkolnak nekem és mindenben támogatnak.
 
9.Elolvasod, amit írtál? 
 
A kézirat nyomdai leadásáig vagy háromszázszor, 
de utána már soha többé. Ha hibát találnék a 
könyvben, csak felidegesíteném magam. 
 
10.És az utolsó kérdés. Ha lenne egy kívánságod, mi lenne
az?
 
Ez annyira bensőséges, hogy nem szeretném világgá
kürtölni, ráadásul babonás vagyok. 
 
Köszönöm az interjút!
 
 
 
 
 

Köszönöm,hogy elolvastad a bejegyzést! Remélem tetszett! ♥☺

Kérdés/Kérés esetén email cím:konyvmolyolvas@freemail.hu

Form Name

:)

Szavazás

Tetszik a weboldal?

Igen 156 71%
Nem 64 29%

Összes szavazat: 220