Interjú Spirit Blissel

A mai napon Spirit Blissel olvashattok egy kis interjút!
 
1. Honnan jött az első történeted ötlete? 
 
Az első történetemet egy unalmas biológia órán kezdtem el írni még általános iskolában. Akkoriban az osztálytársaimmal nagyon odavoltunk az X-akták című sorozatért, épp ezért az ihlette az első írásomat, ami egy X-akták fanfiction volt.
Az első saját regényemet pedig, ami meg is jelent könyvként, egy érdekes álom, egy Youtube-on megnézett videó és egy híres, angol színész ihlette.
 
2. Hány éves korod óta írsz? 
 
13 évesen kezdtem el írni azon a bizonyos unalmas biológia órán. Eleinte csak az osztálytársaimnak írtam, akik nagyon szerették a történeteimet, mindig várták a folytatást, én pedig annyira élveztem, hogy örömet okozhatok nekik, elgondolkoztatom őket a történetemmel, hogy elhatároztam, író leszek. Úgyhogy most már 18 éve foglalkozom írással.
 
3. Miért pont ezt a kiadót választottad? 
 
Amikor elkészültem az első regényemmel, az Árnyékvilággal, körülnéztem az interneten, hogy milyen kiadók léteznek. Összeírtam azokat, akik megbízhatónak és szimpatikusnak tűntek, és elküldtem nekik az önéletrajzomat, a regényemet és az olvasóim ajánlását. Többen is visszajeleztek, hogy kiadnák a történetemet, de az akkoriban legjobbnak számító ajánlatot a Könyvmolyképző Kiadó vezetője tette nekem. Ezért választottam végül őket.
 
4. Van kedvenc szerződ? 
 
A legnagyobb példaképem J. K. Rowling, nemcsak íróként, hanem emberként is. De nagyon sok jó író van, akikre felnézek, akiknek szeretem a könyveit. Ilyen például (a teljesség igénye nélkül) Anna Gavalda, Murakami Haruki, William Wharton, Dosztojevszkij, Zola, Orwell, Nabokov és Sarah Gruen. Mindegyiküket más miatt szeretem, és mindegyiküktől tanulhattam valamit íróként.
 
5. Tervezed, hogy a könyvedhez/könyveidhez lehessen tárgyakat vásárolni? (pl: bögre) 
 
Sajnos ilyesmire nincsen anyagi lehetőségem egyelőre. Egy-egy tárgy már készült a könyveimhez, póló, fülbevaló, táska, de ezeket a barátaim, olvasóim, ismerőseim készítették ingyenesen (vagy reklámért cserébe), és nem megvenni lehetett őket, hanem játékon megnyerni. Ahhoz, hogy nagyobb mennyiségben le lehessen gyártani ilyen ajándéktárgyakat és árusítani lehessen őket, nem kevés pénzre lenne szükség, a magyar írók nagy részének pedig nincsen meg erre a megfelelő anyagi háttere.
 
 
6. Melyik a kedvenc részed a saját könyvedből/könyveidből? 
 
A kedvenc saját könyvem a Kígyók sziszegése, mert nagyon megkedveltem a főszereplőit, Petert és Julie-t. Elsőre sikerült elkapnom írás közben a személyiségüket, és így nagyon könnyen ment a munka. Egyetlen kedvenc részt nem tudnék kiválasztani a könyvből, mert az egész történet nagyon a szívemhez nőtt. Julie és Peter kapcsolata nagyon reális, szép és mégis szomorkás, és a krimi szál is nagyon izgalmasra és fordulatosra sikerült.

 

7. Mit tanácsolsz kezdő íróknak?

Hogy bárki bármit is mond nekik, ha úgy érzik, írók akarnak lenni, ne adják fel az álmaikat. Írjanak, fejlődjenek, tanuljanak kitartóan, és akkor egyszer az álomból valóság lehet. Ha pedig csüggednének, gondoljanak J. K. Rowlingra, és arra, hányszor utasították el a kiadók a Harry Potter kéziratát, mielőtt Rowlingnak meghozta volna a világsikert.

 

8. A családod olvasta a könyveidet?

Édesanyám és a húgom olvasta őket, és mindkettejüknek tetszenek a történeteim. Hála az égnek, anya mindig támogatott abban, hogy írjak, mindig biztatott, úgyhogy szerencsés vagyok, mert nélküle biztosan nem csinálhatnám azt, amit szeretek.

9. Elolvasod, amit írtál? 
 
Szerkesztés közben muszáj, hiszen csiszolgatni, javítgatni kell a történetet, hogy minél jobbá váljon. Ilyenkor legalább 3-4-szer végigolvasom a teljes történetet az első betűtől az utolsóig. De szerkesztés után, könyv formájában még soha egyetlen regényemet sem olvastam végig. Épp elég jó könyv van a világon, amit még sosem olvastam, miért a sajátomat olvassam újra? Azt már megéltem akkor, amikor megírtam a történetet.
 
10. Ha egy napra valamelyik könyves karaktered bőrébe bújhatnál, ki lenne az?
 
Nem akarnék egyikük bőrébe sem bújni. Inkább saját magamként mennék be a történetbe, hogy beszélgethessek velük igazából is, nem csak a fejemben. Julie-val és Camillával biztosan összebarátkoznánk, Peterrel és Adammel elbeszélgethetnék a művészetekről és a filmezésről, Casimirnek és Paytonnek megmondanám, hogy jobbat érdemelnek Katie-nél, Katie-nek pedig azt, hogy örüljön, hogy két ilyen férfi feltétel nélkül szereti őt. Biztosan mindegyikükkel érdekes lenne találkozni és beszélgetni.
 
Köszönöm az interjút!♥
 

 

Köszönöm,hogy elolvastad a bejegyzést! Remélem tetszett! ♥☺

Kérdés/Kérés esetén email cím:konyvmolyolvas@freemail.hu

Form Name

:)

Szavazás

Tetszik a weboldal?

Igen 156 71%
Nem 64 29%

Összes szavazat: 220