Interjú Papp Dianával

A mai napon Papp Diánával olvashattok egy kis interjút! :)

1.Honnan jött az első történeted ötlete?
 
A Szerdán habcsók alapmondanivalója, vagyis hogy valósítsuk meg az álmainkat, még akkor is, ha rögös az út, nyilván benne van a levegőben, mindenki szívesen hall ilyenről, olvas inspiráló történeteket. Mégsem volt tudatos, hogy ezt az üzenetet választottam. Az, hogy az első főhősöm pr-esként dolgozik, és egyébként gasztroblogger, egy cukrászda megnyitásáról álmodozik, és mindent a tesójával együtt csinál valamennyire személyes indíttatás. 
 
2.Hány éves korod óta írsz?
 
Gyerekkorom óta. De ez egy természetes „velejáró” volt, és sosem csodálkoztam rá, és nem fogalmaztam meg, hogy nahát, én írok. És nem is azt jelenti, hogy tele volt a fiókom, vagy később a számítógépem kész vagy befejezetlen különböző hosszúságú történetekkel. Akadt belőlük természetesen, és amikor egyikre-másikra rátaláltam, mindig meglepett, mert elfeledkeztem róluk.  
3.Miért pont ezt a kiadót választottad?
 
Az első könyveim kiadóját nem választottam, hanem ők választottak engem, és ezért a mai napig hálás vagyok. A lehetőségért, hogy kipróbálhattam, megmutathattam magam, és bíztak bennem. Aztán már egy másik logó szerepelt a könyveimen, mindenféle kiadók közötti együttműködés miatt. Az idén megjelenő Honeymoon Hotel pedig már az Erawan Könyvkiadó színeiben lát majd napvilágot. Az Erawan Fejős Éva írónő barátnőm kiadója, ahol én főszerkesztőként dolgozom. 
 
5. Tervezed, hogy a könyvedhez/könyveidhez lehessen tárgyakat vásárolni? (pl: bögre)
 
Most hogy így kérdezed, lennének ötleteim, ha sok-sok olvasó jelezné, hogy alig várja
 
6. Melyik a kedvenc részed a saját könyvedből/könyveidből?
 
A Jóságszalonban szeretem Lili és öccse gyerekkori kalandozásait. A Bodza bisztróban mindent, amikor Young van a porondon, olyan üdítő jelenség. Szeretem a garázsvásáros részt is. Vagy amikor esznek, vagy főznek. Azt mindegyik könyvemben szeretem, ne véletlenül van szinte mindegyikben recept. 
 
7. Mit tanácsolsz kezdő íróknak?
 
Akkor keressenek kiadót, ha már megszületett A könyv, és ne menet közben, amikor még nem tudhatják, lesz-e erejük, kedvük, tudásuk végigcsinálni. Hogy olvassanak sokat, mert attól jobban fognak írni. Hogy ne akarjanak rögtön regényt, gyakoroljanak kisebben.  
 
8. A családod olvasta a könyveidet?
 
A húgom olvas először, ő már menetközben. A szüleim megjelenéskor rögtön. A páromat kicsit kérlelni kell, aztán megembereli magát, és a végén mindig tetszik neki, hiába női regény. 
 
9. Elolvasod, amit írtál? 
 
Megjelenés után már nem. Még belelapozni is alig merek, nehogy valami hibát vegyek észre. Miközben írom, természetesen állandóan újra és újra olvasom, mindenféle szempontok szerint, míg a végén már kívülről tudom. 
 
10. Ha egy napra valamelyik könyvkaraktered bőrébe bújhatnál, ki lenne az?
 

Az említett Young a Bodza bisztróból. Hiába egy torzonborz hippi, olyan inspiráló a személyisége, hogy szívesen ellennék egy napot a bőrében, megtapasztalni azt, hogy milyen lehet ilyen könnyedén élni. De a mostani főhősömet is nagyon bírom, ő a Honeymoon hotelt működteti. A finomkodás nem annyira jellemző rá, viszont annál őszintébb, és annál többet nevet. Szívesen lennék a barátnője

11. Kinek vagy minek a hatására kezdtél el írni?

Nem emlékszem konkrét kiváltó okra, csak helyzetekre, történetekre, amelyek hatottak rám, és úgy éreztem, így tudom őket „feldolgozni” – tehát írásban. De ezek nem tudatos döntések voltak akkoriban. Amikor pedig a regényekre került sor, az már megint egy más történet… Ahogy említettem, felkérést kaptam egy női regény megírására, és ennek nem lehetett ellenállni. Nagyon örülök, hogy tetszett az akkori kiadómnak, amit csinálok és bizalmat szavaztak nekem.

12. Egy átlagos napon mennyit írsz?

Teljesen változó, talán nincs is olyan, hogy átlagos nap. Valamikor alig megy, valamikor viszont annyira pörög, hogy én is csak ámulok. Persze hiába bízom el magam, másnap már megint a múzsa csókjára várok.

Köszönöm az interjút!♥

Köszönöm,hogy elolvastad a bejegyzést! Remélem tetszett! ♥☺

Kérdés/Kérés esetén email cím:konyvmolyolvas@freemail.hu

Form Name

:)

Szavazás

Tetszik a weboldal?

Igen 156 71%
Nem 64 29%

Összes szavazat: 220