Interjú Fejős Évával

A mai napon egy olyan írónővel készített interjút hoztam akinek saját könyvkiadója(Erawan) van. Ő pedig nem más mint Fejős Éva. :)
 
1.Honnan jött az első történeted ötlete?
 
A legelső önálló "írásom" kisiskolásként egy humoros tárca átirata volt: az eleje tetszett, de a közepétől én más befejezést képzeltem meg, ezért újraírtam a végét a saját elképzeléseim szerint. Nagyon nagy öröm volt, hogy bennem is életre keltek az írás szereplői, attól fogva kerestem mindig ezt az érzést: amikor egy történet beszippant, elsodor, szinte benne érzem magam én is. Nagyon jó játék volt, azóta is annak tartom. 
 
2.Hány éves korod óta írsz?
 
Az említett történet átírásakor olyan 8-9 éves lehettem, nem tudom pontosan. Attól kezdve próbálkoztam saját kis szösszenetekkel, gimnazistaként novellákkal, aztán később regényekkel.
 
3.Miért pont ezt a kiadót választottad?
 
Két és fél évvel ezelőtt létrehoztam a saját könyvkiadómat, az Erawant, ahol nemcsak a saját regényeimet adom ki, hanem más magyar és külföldi szerzők (utóbbiak magyarra fordított) könyveit is. Azokat a regényeket adom ki, amelyek mellett nem tudok éjszaka elaludni, amelyek annyira tetszenek, hogy ébren tartanak. És persze a sajátjaimat. Nagyon nagy szabadságot ad (persze a hatalmas felelősség mellett), hogy szinte mindent én találhatok ki a kiadóban.
 
4.Van kedvenc szerződ?
 
Sokan vannak, most éppen nagyokat nevetek Liliana Hart Go-go girl sorozatának legújabb részén, amelynek még csak a kéziratát olvasom, de hamarosan ezt is megjelentetjük, mint az előző három részt. Nagyon vicces, szórakoztató a hangja a szerzőnek, imádom a csetlő-botló hősnőt, aki magánnyomozóként keresi a kenyerét, de leginkább mindig az ő élete kerül veszélybe. Imádom Tolna Panka hangját, aki most jelentkezett az első nyomtatott tiniregényével, a Zűrös hétvégével. Matthew Norman Házas-társasa elvarázsolt, mert rólunk, mai emberekről, a párkapcsolatokról szól nagyon finom humorral. Rajtuk kívül azért persze rengeteg kedvencem van, mi adjuk már ki M. C. Beaton újabb regényeit (Agatha Raisin- és Hamish Macbeth-sorozat), de nagy kedvencem Jonathan Tropper is, és még sorolhatnám...
 
 
5.tervezed,hogy a könyvedhez/könyveidhez lehessen tárgyakat vásárolni?
(pl:bögre)
 
Már két éve lehet kapni az erawan.hu webshopban "fejősévás" topokat, táskákat, bögre is lesz, ha odáig eljutunk, de mindig van valamilyen, hozzám kapcsolódó extra meglepetés. Jövőre jelenik meg a magazinom első száma, most a regények mellett az előkészületekkel vagyunk elfoglalva, ahhoz is tervezek meglepetést.
 
6.Melyik a kedvenc részed a saját könyvedből/könyveidből?
 
Mindig az a kedvenc regényem, ami még legfrissebben él bennem, de részleteket nem tudok kiemelni, és nem is akarok. Most a legkedvesebb számomra az Úton hozzád (nyáron jelent meg), ami a magyar állapotokra reflektáló, izgalmas krimi, egy fiatal ügyvéd főhőssel. De újdonság a Száz Éjjel Ügynökség (a Száz éjjel vártam folytatása), amely "utaztatva" szórakoztat: a Karib-térségbe kalauzolja el az olvasókat. És ha már utazás: karácsony előtt jelent meg az Utazz velem! című színezőm, saját utazási történetekkel, és persze a regényhelyszíneimhez kapcsolódó színezőkkel. A visszajelzések alapján azt mondhatom, hogy nagyon szeretik az olvasóim. :)
 
 
7.Mit tanácsolsz kezdő íróknak?
 
Olvassanak nagyon sokat, írjanak nagyon sokat, ne sajnálják kitörölni, átírni, amit írtak, és ne keseredjenek el, ha kudarcok érik őket, ez természetes velejárója az "útnak". Hiszek abban, hogy az a könyv, írásmű fog megjelenni és az válik sikeressé, amelynek ez a "sorsa" – addig azért eléggé sok az akadály az úton, de ha nem adja fel valaki, akkor beteljesítheti az írásról szőtt álmait.
 
8.A családod olvasta a könyveidet?
 
Persze.
 
 
9.Elolvasod amit írtál? 
 
Hogy érted? Természetesen mindent többször visszaolvasok, gyakran ki is törölöm az aznap írtakat, átjavítgatom nem is egyszer, aztán amikor a szerkesztőm megszerkeszti, egyesével jóváhagyom a javításait, vagy éppenséggel, ha valamelyikkel nem értek egyet, akkor azt nem hagyom jóvá. De az írás természetesen nem csupán abból áll, hogy a szerző ír – legalább annyi, ha nem több időt vesz el, amíg a szöveget gondozza, átírja, szerkesztgeti.
 
10.Ha egy napra valamelyik könyv karaktered bőrébe bújhatnál ki lenne az?
 
Amikor írok, minden szereplőm én vagyok, úgyhogy én elégedett vagyok ezzel, meg a saját életemmel, tehát jó így, ahogy van: csak akkor bújok a szereplőim bőrébe, amikor éppen benne vagyok a történetben.
 
Köszönöm az interjút! :)
 
 
Fotó: Hajdu András, képdizájn: Cantinart
 

Köszönöm,hogy elolvastad a bejegyzést! Remélem tetszett! ♥☺

Kérdés/Kérés esetén email cím:konyvmolyolvas@freemail.hu

Form Name

:)

Szavazás

Tetszik a weboldal?

Igen 156 71%
Nem 64 29%

Összes szavazat: 220