Interjú A. O. Esther-rel!

Ma meginterjúvoltam egy híres írónőt A. O. Esthert! Nagyon kedves,barátságos! Köszönöm neki mégegyszer az interjút na és a felajánlott nyereményt! De ezt majd késöbb elárulom miről van szó!

 

1.Mennyi idős korod óta írsz?

-Óvodás koromban tanultam meg írni és olvasni, azóta az írás szerelmese vagyok. (Grafománnak is mondhatnánk, de így mégis csak szebb, igaz? smile hangulatjel ) Szóval, egész pici korom óta írok. Az első mesémet egy öreg írógépen gépeltem be, és a saját rajzaimmal illusztráltam a történetet. Talán 7 éves lehettem. Persze, ne gondolj semmi komolyra, ez csak egy girbegurba, gyerekrajzokkal díszített, hatlapos kis fecni-füzet volt. smile hangulatjel
Hivatásszerűen huszonhét éves koromtól írok, akkor kaptam állást Magyarország legnagyobb lapkiadójánál először újságíróként, majd szerkesztőként. Közel tíz év alatt megszámlálhatatlanul sok cikket írtam, kitanultam a szakma csínját-bínját. Dolgos, de mindenképpen színes és szórakoztató évek voltak ezek, sokat tanultam az írásról, és úgy egyáltalán, a könyvek és az olvasók világáról.
Regényeket írni 2012-ben kezdtem, a második kislányunkkal való várandósságom idején. Az első könyvemet (az Elveszett lelkek című regényemet) épp a szülés előtti nap fejeztem be, így azt szoktam mondani, azért lett olyan angyalos és tiszta, mert a babánk hozta odafentről.

2. Jaj ez nagyon aranyos történet! És hogyan jött az első könyved ötlete?

- Olvastam egy tanmesét egy kis angyalról, akit elvállalja a legnehezebb feladatot a Mennyben, miszerint alászáll, és megmenti a Pokol leggonoszabb ördögét. A tét az élete: ha nem sikerül megjavítania az ördögöt, maga is a Pokolba kerül, mindörökre… Ez a történet nagyon megfogott és elgondolkodtatott. Olyannyira, hogy aznap éjjel belefogtam Sophiel történetébe, ez lett végül az Összetört Glóriák első kötete. A párhuzam tehát szándékos. Persze, az én sorozatomban nagyjából csak a 6. kötet közepefelé derül ki, hogy Sophielt miért is küldte a Jóisten a Földre…  :)

3. Mindenképpen elolvasom. És mi a helyzet a családoddal? Mit szóltak a sikeredhez? Olvasták a könyvedet?

- A férjem az első perctől kezdve nagyon hitt bennem, és abban, hogy íróként is megtalálom majd a helyem a világban. Valójában az ő érdeme, hogy az első tíz regényem megjelent, és eljutott a könyvesboltokba, az olvasók pedig megismerhettek engem. Mellette apukám és anyósom a két leglelkesebb olvasóm, akik lelkesen várják az új regényeim megjelenését. Sajnos az anyukám egy könyvemet sem olvashatott el, mert épp akkor lett súlyos beteg, amikor az első megjelent. De látta, és a kezébe vette azt a kötetet. Azt mondta, nagyon szép. Emlékszem a mozdulatra, ahogy végigsimította a borítóját… Aztán tavaly nyáron, egy júliusi napon meghalt. Ezt a traumát azóta sem sikerült kihevernem, de arra szoktam gondolni, hogy anya azóta odafent, az angyalok közt már biztos, hogy minden könyvemet elolvasta...


4. Fogadd őszinte részvétem!Abban viszont egészen biztos vagyok,hogy fent ő is olvassa a könyveidet és biztosan lelkes olvasód! A könyvel már ért negatív vélemény? Hogy viseled?

 
-Köszönöm.Én is úgy érzem, anyának tetszenének a könyveim. Persze, hogy ért negatív élmény, de hát ez benne van a pakliban. Nem szerethet mindenki. A gond csupán azzal van, ha valaki tiszteletlenül, ordenáré módon ír véleményt a munkámról. Az ilyet nehéz kultúráltan kezelni, de dolgozom rajta. Ma már nem veszem fel a kesztyűt, és már nem bocsátkozom vitákba. 
Anyámnak volt egy nagyon helyes anekdotája erről.
Egy idős nőgyógyász lakott a házukban, aki a háború után szélütést kapott, és attól kezdve mellőzte az udvariassági szabályokat a lakóközösségben. Így történt, hogy minden nőnek, aki épp szembejött vele a lépcsőházban, ajánlatot tett.
Nagyjából ilyen stíusban.
- Marika, szexelünk egyet nálam?
A nők, persze, ilyenkor felháborodottan tovább mentek, és méltatlankodva rápirítottak a dokira, akinek azonban a szeme sem rebbent. Nem tudták elrontani a jókedvét.
Így aztán csak megvonta a vállát:
- Ha nem, hát nem… - és továbbment.
smile hangulatjelHát, én is így vagyok ezzel. Ha nem, hát nem. Nem kell, hogy mindenki szeresse a könyveimet. Nekem épp elég azoknak a szeretete, akik kedvelnek engem. 
 
5. Azért tényleg nagyon jó,hogy tudod kezelni a negatív véleményeket! Anyukádnak meg nagyon igaza volt amit mondott! Elszoktad olvasni a saját könyveidet?
 
-Azért itt csak hónapokról beszélünk... 
smile hangulatjel Nagyjából idén januárban (az ügynökeim és a férjem lelki támogatásának köszönhetően) jutottam el arra a szintre, hogy már nem foglalkozom a rosszakarókkal, csak a jóra és a szép dolgokra koncentrálok.
Az utómunkák miatt sokszor elolvasom a könyveimet, hiszen mindig van mit javítani, polírozni rajtuk, pláne, az utánnyomások alkalmával. De ha nincs dolgom velük, akkor is szívesen leveszem őket a polcról, mert szeretem a főhőseimet, és jólesik újra és újra szerelembe esni Elijahval, Dylannel vagy Einarral. :) :) ♥ 
 
6. Velük mindenki eltud kalandozni! Ha valamelyik karaktered szerepébe bújhatnál ki lenne az?
 
-Talán Sonja, a gitáros lány, a legújabb regényemből, Frigg rokkájából. Az ő személyisége nagyon közel áll az enyémhez. Az ő történetében sok van az én múltamból.
 
7. Mit gondolsz honnan van tehetséged az íráshoz? Örökölted?
 
-Szerintem az írói véna égi ajándék, és többnyire az érzékenyebb, művész-lelkű emberek tudnak igazán élni vele. Az anyai nagypapám bíró volt, de gyönyörűen írt, több verseskötete is megjelent. Rajta kívül a szépapám, Ordódy István Károly írt, többnyire gazdasági könyveket. A könyvtárát később poprádi Tátra Múzeumra hagyta. Szóval, akár örökölhettem is az írás szeretetét, mindenesetre nekem ez gyermekkori álom.
 
8. Esetleg van valami kulisszatitkod a könyveiddel kapcsolatban?
 
-Szív és lélek - ezt a kettőt kell beletenni a történetbe, hogy igazán jó legyen. ♥
 
9. Rendben! Nagyon szépen köszönöm az interjú! remélem sok sikeres könyved lesz még! Sok sikert az íráshoz! Szép napot!
 
smile hangulatjel
smile hangulatjelNagyjából idén januárban (az ügynökeim és a férjem lelki támogatásának köszönhetően) jutottam el arra a szintre, hogy már nem foglalkozom a rosszakarókkal, csak a jóra és a szép dolgokra koncentrálok.Az utómunkák miatt sokszor elolvasom a könyveimet, hiszen mindig van mit javítani, polírozni rajtuk, pláne, az utánnyomások alkalmával. De ha nincs dolgom velük, akkor is szívesen leveszem őket a polcról, mert szeretem a főhőseimet, és jólesik újra és újra szerelembe esni Elijahval, Dylannel vagy Einarral. smile hangulatjelÉn is köszönöm, jókat kérdeztél. Élmény volt!
-Én is köszönöm, jókat kérdeztél. Élmény volt!
 
 
Érdelmes elolvasni az írónő könyveit! Mindenkinek bátran ajánlom! A könyveket itt tudjátok megvásárolni! ♥
 
 
 

 


 

Köszönöm,hogy elolvastad a bejegyzést! Remélem tetszett! ♥☺

Kérdés/Kérés esetén email cím:konyvmolyolvas@freemail.hu

Form Name

:)

Szavazás

Tetszik a weboldal?

Igen 156 71%
Nem 64 29%

Összes szavazat: 220